Одржано јавно предавање Олафа Мецела „Живи контекст – могућности скулптуре данас“

8. марта 2019
Deutsche Kiste; Neues Museum Nürnberg

Олаф Мецел (Olaf Metzel), један од водећих немачких уметника данашњице, одржао је предавање Живи контекст – могућности скулптуре данас, 7. марта 2019. у Свечаној сали Ректората Универзитета уметности у Београду, на коме је представио своју поетику и разговарао са студентима о процесу и начину скулпторског рада.

Предавање је организовано у сарадњи са Гете институтом и Музејем савремене уметности у Београду.

***

Дела Олафа Mецела се баве сложеним и осетљивим питањима, потпут расизма, насиља или институционалне моћи. Уметник своја остварења често излаже на јавним местима, у жељи да покрене дискусију о важним друштвеним и политичким проблемима. Његово најславније дело вероватно је скулптура 13. 04. 1981, сачињено од делова уличних барикада. Настала је 1987, а упућује на немире у Берлину 1981. године. Они су избили на лажну вест о смрти Зигурда Дебуса, који се у то време налазио у затвору под оптужбом да је члан РАФ-а. Скулптура 13. 04. 1981 изазвала је толико жустра негодовања, да је Берлински сенат наложио да се она уклони. Сличну судбину имала је и Мецелова каснија скулптура Turkish Delight, која приказује забрађени женски акт. Ова скулптура била је постављена на Карловом тргу у Бечу, а вандали су је нападали све док нису издејствовали њено уклањање.

Олаф Мецел рођен је 1952. године у Берлину. Студирао је на Слободном универзитету у Берлину и на Уметничкој академији у Берлину. Године 1990. изабран је за професора Уметничке академије у Минхену, а од 1995. до 1999. био је и њен декан. Имао је бројне самосталне изложбе у Немачкој и у иностранству, а учествовао је и на бројним колективним изложбама, као што су Documenta 8, Вајарски пројекти у Минстеру (1987. и 1997), Бијенале у Сиднеју (1984. и 1990), Бијенале у Истанбулу (1995) и Бијенале у Сао Паолу (2002). Добитник је бројних награда, укључујући Награду Arnold Bode (Касел, 1994), Награду Vilhelm Lot (Дармштат, 1997), Лихтваркову награду (Хамбург, 2010) и Награду Jerg Ratgeb (Ројтлинген, 2018).

Мецелове скулптуре у јавном простору могу се видети у Немачкој, у другим европским земљама и у Азији. Био је кустос многих изложби и објавио је бројне прилоге у новинама и часописима. Био је уредник и један од аутора публикација Bazisarbeit, Rote cele и Cirkus Vols. Живи и ради у Минхену.